Nuo birželio 12 iki 16 dienos Marijampolės regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko vasaros stovykla, skirta 1–4 klasių mokiniams. Moksleiviai įsitraukė į neįprastą ir įdomią STEAM stovyklos savaitę, kuri suteikė jiems galimybę tyrinėti bei eksperimentuoti su įvairiomis STEAM mokslų sritimis.
Pirmąją stovyklos dieną jie įgijo bendrą suvokimą apie STEAM, atlikdami dvi įdomias užduotis. Viena iš užduočių buvo sukurti raketą ir paleisti ją. Moksleiviai išnaudojo savo kūrybiškumą bei mokslinius įgūdžius siekdami sukurti efektyvią ir veiksmingą raketą. Tačiau diena tuo nesibaigė – jie taip pat turėjo sukurti neskęstantį laivą. Šios užduotys skatino moksleivius dirbti komandoje, mąstyti inovatyviai ir pritaikyti gautas žinias praktikoje.
Na, o visą savaitę visose trijose STEAM centro laboratorijose vyko veiklos, atskleidžiančios STEAM ugdymo prasmę bei naudą.
Gamtamokslinėje laboratorijoje moksleiviai, naudodamiesi skaitmeniniu mikroskopu, tyrinėjo surinktus iš gamtos preparatus. Jie atrado ir apžiūrėjo įvairius gamtos elementus, stebėdami juos iš arti, įsigilindami į jų savybes. Be to, įgijo praktinių įgūdžių gamindami muilus bei konstruodami muilo burbulų pūstuvą, kurį vėliau naudojo sukurti spalvingiems muilo burbulams.
Kūrybiškumo ir medijų laboratorijoje moksleiviai išbandė naujausias technologijas, tokias kaip 3D pieštukai ir skaitmeninis piešimas. Jie įsitraukė į kūrybinį procesą, kur galėjo išreikšti savo idėjas ir kurti trimačius objektus. Be to, susipažino su origami technika, tyrinėjo lankstymo būdus ir sukurė įspūdingus popierinius kūrinius.
Mechatronikos / IT laboratorijoje moksleiviai gavo galimybę programuoti ir valdyti futbolininkų robotus. Jie išmoko pagrindinius robotikos principus ir patyrė savo programavimo sugebėjimų išplėtimo galimybes. Ši užduotis padėjo moksleiviams suprasti kaip technologija bei inžinerija gali būti susietos su sportine veikla.
Savaitės pabaigoje moksleiviai susirinko ir aptarė nuveiktas veiklas, dalijosi įspūdžiais, iššūkiais ir atradimais, įvertino savo pažangą bei mokėsi iš bendradarbiavimo su kitais. Ši refleksija padėjo moksleiviams geriau suvokti STEAM disciplinos svarbą ir jos taikymo galimybes kasdieniame gyvenime. Taip pat moksleiviai turėjo galimybę susipažinti su Subsoccer – paprastu, bet labai smagiu stalo futbolo žaidimu.
Visa ši savaitė, pilna atradimų ir kūrybiškumo, tapo išskirtine patirtimi moksleiviams. Jie išplėtė savo žinias, įgijo praktinių įgūdžių ir suvokė kaip įvairios sritys gali būti tarpusavyje susijusios. Ši STEAM vasaros stovykla skatino moksleivius pažvelgti į mokslą ir technologiją kaip į įdomią bei svarbią sąveiką.
Marijampolės kolegijos informacija