Balandžio 09, 2024

Ar galima mokytis kitaip ir kitose erdvėse? Tikrai taip, jei tik mokykloje susitariama kūrybiškai pasižiūrėti į ugdymo procesą. Puikiu pavyzdžiu tapo Šakių rajono Griškabūdžio gimnazijos bendruomenė, kuri gamtos mokslų projektų savaitę lankėsi STEAM centre ir čia atliko pačias įvairiausias veiklas.
Gamtamokslinėje laboratorijoje moksleiviai atliko praktinį darbą „Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė“. Šio užsiėmimo metu mokiniai mokinosi kaip reikia naudotis reguliuojamo tūrio pipetėmis, savarankiškai paruošė PGR reakcijos mišinį, amplifikavo DNR gradientiniame termocikleryje, paruošė agarozės gelius, suleido tiriamuosius mėginius į šulinėlius ir atliko forezę. Gautus rezultatus vertino naudojant transliuminatorių. Moksleiviai identifikavo ar tiriamieji organizmai priklauso vienai rūšiai.
Mechatronikos ir informacinių technologijų laboratorijoje mokiniai pritaikydami matematikos, fizikos, astronomijos, programavimo žinias sukūrė robotus, skirtus pargabenti uolienų mėginiams į tyrimų stotį. Gimnazistai turėjo ne tik surinkti tinkamą modelį, bet ir pritaikyti roboto konstrukcijas bei sukurti tinkamą programą pagal užduoties specifikacijas ir kliūtis kelyje.
Kūrybiškumo ir medijų laboratorijoje moksleiviai atliko veiklą „Iškalbingiausi kompozicijos elementai“. Jos metu, naudojant Krita programinę įrangą, sukūrė mažiausiai dešimties kadrų animacijas pasirinkta tema. Moksleiviai atskleidė savo kūrybiškumą ir jį stiprino susiedami dvimatės grafikos, fizikos bei senosios animacijos kūrimo principus.
Džiaugiamės, kad Šakių rajono Griškabūdžio gimnazijos moksleiviai STEAM mokslų sričių kompetencijas ugdėsi net aštuoniose skirtingose veiklose. Tai rodo, jog Marijampolės kolegijos Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro bendradarbiavimas su Šakių savivaldybe yra itin svarbus.

Marijampolės kolegijos informacija

Nuotr. aut. Indrė Difartaitė

Skip to content