Marijampolės regioniniame STEAM atviros prieigos centre rugpjūčio 21–23 dienomis vyko mokytojų mokymai-stovykla „Ugdymas per STEAM akinius“, kurių tikslas: išsiaiškinti STEAM mokymo modelio svarbą ir naudą ugdymo procese; kūrybinių dirbtuvių ir praktinių veiklų metu dalintis gerąja patirtimi, kaip kurti ir tikslingai įgyvendinti integruotus projektus, paremtus STEAM mokymo modeliu; reflektuoti mokymų patirtį, dalintis ugdymo sėkmėmis ir iššūkiais bei stiprinti pozityvų požiūrį ir emocinę sveikatą per įvairias veiklas.
Tris dienas trukusiuose užsiėmimuose, kuriuos vedė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Biochemijos katedros mokslininkės prof. habil. dr. Vida Mildažienė, prof. habil. dr. Lina Ragelienė, doc. dr. Zita Naučienė, doc. dr. Ingrida Šatkauskienė, dalyvavo Marijampolės, Vilkaviškio, Šakių ir Kalvarijos mokytojai.
Pirmąją dieną mokytojai buvo supažindinti su tekstilės perdirbimo būdais. Praktinės veiklos metu nustatinėjo rūbų sudėtis ir sprendė, ar juos galima perdirbti, ar ne, tyrė sintetinių ir natūralių pluoštų audinių tirpumą vandenyje. Kito užsiėmimo metu palygino neorganinių katalizatorių ir fermentų aktyvumą. Savarankiškai pasigamino bulvių katalazės ekstraktą ir ištyrė katalazės aktyvumo priklausomybę nuo vandenilio peroksido koncentracijos ir temperatūros.
Taip pat mokytojams buvo priminta apie STEAM ugdymo metodiką, pabrėžiant jos skirtumus nuo tradicinio ugdymo ir paaiškinant, kodėl ši metodika yra aktuali bei svarbi. Vyko kūrybinės dirbtuvės „Kaip parengti gerą STEAM projektą mokykloje?“, kurių metu buvo pristatyti STEAM projekto kūrimo žingsniai. Po teorinės dalies pedagogai atliko praktinę užduotį – kūrė STEAM projektą ir pristatė jį kolegoms.
Antrąją dieną mokslininkės, pedagogai bei STEAM komanda vyko į Žuvinto biosferos rezervatą, kur vyko praktinės veiklos „Mokomės už mokyklos sienų: STEAM pamokos gamtoje“. Mokytojai buvo suskirstyti į dvi grupes. Pirmojoje jie susipažino su vandens ekosistema – savarankiškai tyrė ežero vandens bei dugno florą ir fauną, kėlė hipotezes ir bandė jas patvirtinti. Antrojoje vyko žydinčių augalų ir vabzdžių apdulkintojų sąveikos tyrimas pievos ekosistemoje. Mokytojai savarankiškai planavo tyrimo eigą, kėlė hipotezes ir atliko tyrimus. Galiausiai abi grupės pristatė savo darbus viena kitai, pasidalindamos įgyta patirtimi ir atradimais.
Vakare sodyboje „Vila Gilė“ vyko paskaita-diskusija „Su mokslininku prie puodelio arbatos“. Paskaitą vedė VU Gyvybės mokslų centro ketvirtų metų doktorantas Arnas Kunevičius, kuris pristatė temą „Žarnyno-smegenų ašis: svarba bei intervencijos“. Paskaitos metu lektorius kalbėjo apie žarnyno mikrobiotos funkcijas, pagrindinius tyrimo metodus, dietų ir fermentuotų maisto produktų poveikį žarnyno mikrobiotai bei kitus svarbius aspektus.
Paskutiniąją mokymų-stovyklos dieną Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro vadovė Vaida Pituškienė padėkojo mokytojams už bendradarbiavimą ir draugystę. Ji pristatė 2024–2025 metų pasiekimus bei ateinančių metų tikslus ir skatino mokytojus toliau bendradarbiauti dalijantis gerąja praktika. Vėliau vyko pranešimas-diskusija „Kas akronime STEAM slepiasi už „A“ raidės?“, kurio metu buvo aptarta šios raidės reikšmė ir svarba ugdymo procese.
Viską vainikavo kūrybinės dirbtuvės „Kaip minkštas molis…“, kurias vedė Lietuvos mokslo akademijos premijos laureatė Rugilė Navickaitė ir jos mama Stefanija Navickienė. Renginys prasidėjo dalyvių prisistatymu, kurio metu kiekvienas pasirinktas daiktas buvo pristatytas paaiškinant, kodėl būtent jis yra svarbus. Po to sekė paskaita apie kūrybiškumą ir jo svarbą. Dalyviai atliko įvairias praktines užduotis, kūrė individualias istorijas apie pasirinktus daiktus, taip lavindami kūrybiškumą, generuodami įvairias idėjas bei asociacijas. Paskutinė užduotis buvo komandose sukurti ateities klasę iš molio, atsižvelgiant į architektūrą, dizainą, funkcijas, unikalumą ir objektų svarbumą.
Džiaugiamės jau antrus metus galėdami suorganizuoti Sūduvos regiono mokytojams mokymus STEAM ugdymo kontekste. Tokiu būdu skatinti dalyvius gilinti STEAM ugdymui aktualias žinias bei kompetencijas, stiprinti gebėjimus mokymo procese taikyti patyriminį, kontekstinį ir integruotą ugdymą.
Marijampolės kolegijos informacija
„Finansuoja Europos Sąjunga NextGenerationEU“
Nuotr. aut. Indrė Difartaitė