Šiandien įvyko Respublikinis STEAM atviros prieigos centrų tinklo Lietuvoje atidarymas, skelbiantis oficialią STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerinio, menų ir matematinio) ugdymo pradžią Lietuvoje. Iš viso buvo atidaryta 10 centrų: 3 metodiniai (Vilnius, Kaunas, Klaipėda) ir 7 regioniniai (Alytus, Marijampolė, Panevėžys, Šiauliai, Tauragė, Telšiai, Utena). Šiuose centruose palaipsniui pradės veikti standartizuotos 3 laboratorijos: Biologijos–chemijos, Fizikos–inžinerijos, Robotikos–IT bei specializuotos, kiekvieno regiono poreikius atitinkančios, laboratorijos. Marijampolės regioninio STEAM centro išskirtinumas – Kūrybiškumo ir medijų laboratorija.
Marijampolės kolegijoje buvo iškilmingai paminėtas Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro atidarymas, kurio pagrindinis akcentas – perkirpta raudona juostelė prie oficialios centro iškabos. Tai garbingai atliko Marijampolės kolegijos direktorė Alė Murauskienė, STEAM centro vadovė Edita Kulikauskienė, Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda bei Šakių meras Edgaras Pilypaitis. Po oficialios dalies, apsilankę laboratorijose, visi rinkosi skirtingose auditorijose stebėti tiesioginės STEAM centrų tinklo atidarymo Lietuvoje transliacijos, kurios metu sveikinimo žodį tarė švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė, savivaldybių, kuriose atidaromi centrai, merai, merų pavaduotojai, vicemerai bei centrų atstovai. STEAM regioninių centrų atidarymo renginys buvo transliuojamas ministerijos „YouTube“ kanalu. Dėl to ją stebėti galėjo visi norintys sužinoti daugiau apie STEAM ugdymą, jo galimybes, atidaromus inovatyvaus mokymo centrus.
Į STEAM centrų tinklo atidarymą Marijampolės kolegijoje rinkosi garbūs svečiai: minėti merai, Marijampolės savivaldybės mero patarėja Agnė Pavelčikienė, Kazlų Rūdos švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Ina Živatkauskienė ir Šakių Žiburio gimnazijos direktorė Jūratė Mozūraitienė bei Sūduvos regiono gimnazijų, progimnazijų ir pagrindinių mokyklų atstovai, mokytojai su mokiniais. Atvykusieji turėjo galimybę pabūti inovatyvaus ugdymo erdvėse, išgirsti apie jose esančią įrangą ir STEAM ugdymui skirtas priemones, kai kurias net išmėginti patiriant ką reiškia kurti, tyrinėti, konstruoti…
Po šios dalies, vyko atvykusių Sūduvos regiono mokyklų 7-12 klasių mokinių penkiakovė, kurios metu, skirtingose laboratorijose, turėjo atlikti paskirtas kūrybines užduotis: sukonstruoti balionu varomas mašinas, sukonstruoti vabalą-šluotą „Voriuką“, sukurti cheminę STEAM logotipo mozaiką, įvaldžius robotukus, surengti jų „ėjimo“ varžybas bei įveikti Pixel Art iššūkį. Mokiniai džiaugėsi galimybe prisiliesti prie naujausių technologijų, neįprastų užduotimis atlikti skirtų priemonių. Dėl to įgyvendinant praktinius darbus nestokojo kūrybiškumo bei kritinio ir loginio mąstymo.
Transliacijos metu, kurią vedė Robertas Petrauskas, pristatydamas STEAM centrų specializuotas laboratorijas pabrėžė Marijampolės regioninio STEAM centro Kūrybiškumo ir medijų laboratorijos unikalumą teigdamas, kad „kūrybiškumas yra menas, kurio metu galima klysti ir daryti klaidas, bet tik tokiu būdu įmanoma atrasti kas yra širdyje“. Nebe priežasties Marijampolės kolegijoje įsikūrusio inovatyvaus centro tikslas – ugdyti mokinius kaip ateities STEAM mokslų sričių tyrėjus, inovacijų kūrėjus ir diegėjus, naujų aukštos pridėtinės vertės produktų bei paslaugų kūrėjus ir gamintojus, pirmiausia stiprinant kūrybiškumo, dalykines ir tarpdalykines, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas, reikalingas jų sėkmingai profesinei karjerai.
Marijampolės kolegijos ir Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro vadovybė džiaugiasi nauju startu ir tikisi glaudaus bendradarbiavimo su mokymosi įstaigomis siekiant bendro tikslo – ugdyti jaunosios kartos kompetencijas, gerinti pasiekimus ir stiprinti praktinius gebėjimus STEAM mokslų srityse bei kurti Sūduvos regiono ateitį! Dėl to nieko nelaukiant, Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras savo veiklą planuoja pradėti jau lapkričio pirmoje pusėje.
Marijampolės kolegijos Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus informacija