KAROLINA DZINGAITĖ
(Kultūros ir sporto vadybos industrijų studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Karoliną, 2019 metais baigusią Kultūros ir sporto vadybos industrijų studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Kadangi nuo šešiolikos metų buvau ir vis dar esu aktyvi kultūros sferoje renkantis studijas nekilo abejonės, su kuo noriu sieti savo gyvenimą, tad iš visų tada siūlomų studijų programų pasirinkau būtent kas labiausiai man tiko – kultūros ir sporto vadybą.
Pasidalinkite maloniausiu / linksmiausiu prisiminimu iš studijų metų.
Sunku išskirti vieną, kai prisiminimų tiek daug. Na, bet tikriausiai vienas iki šiol įstrigęs atmintyje tai dalyvavimas verslumo projekte po kurio buvau atrinkta stažuotei Kipre viskas vyko prieš pat baigiamųjų darbų gynimą.
Dėstytojai. Papasakokite apie jų patirtį ir žinias, savo santykį su jais, jų su studentais.
Sutikti dėstytojai dalinosi savo patirtimi, žiniomis, visada rasdavo laiko atsakyti į iškilusius klausimus. Džiaugiuosi, kad net ir baigus studijas bendrauju su dėstytojais.
Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Apie savo praktiką galiu pasakoti tikrai labai daug, o jeigu trumpai tai esu be galo laiminga, jog turėjau galimybę atlikti tarptautinę praktiką! Įspūdžiai po praktikos tiek Lietuvoje, tiek Graikijoje – tik geriausiai. Kiekviena atlikta praktika man suteikė naujų žinių, pažinčių ir patirčių.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Studijų metu įgavau ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių, kurias dabar puikiai naudoju savo darbe, kuriame esu jau beveik 2 metai.
Taigi, visgi, kokia Jūsų sėkmės istorija?
Mano sėkmės istorija paprasta ir trumpa 3N – „Nieko nėra neįmanomo“ šia taisykle vadovaujuosi visą gyvenimą.
„Esu be galo laiminga, jog turėjau galimybę atlikti tarptautinę praktiką! Kiekviena atlikta praktika man suteikė naujų žinių, pažinčių ir patirčių.“
IEVA GRIMAILAITĖ
(Buhalterinės apskaitos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Ievą, 2013 metais baigusią Buhalterinės apskaitos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
2010 metais baigiau Kybartų Kristijono Donelaičio gimnaziją. Tuomet prasidėjo tolimesnės ateities planų dėliojimas. Minties apie buhalterinę apskaitą visiškai neturėjau, nors nuo pat pirmos klasės matematika ir tai kas susiję su skaičiais buvo labai artima. Užpildžiusi tuo metu studijuoti norimas studijas (p.s. tada buhalterinės apskaitos sąraše tikrai nebuvo) nei iš pirmojo, nei iš antrojo etapo kvietimo negavau nei vieno…
Tuomet svarsčiau įvairius variantus, tačiau atsitiktinai išgirdusi, jog vyksta papildomas priėmimas į studijas, visiškai atsitiktinai sudalyvavau, ir jau tada sąraše atsirado buhalterinė apskaita. Ir štai pakvietimas – nuolatinės buhalterinės apskaitos studijų programa, beje valstybės finansuojamoje vietoje. Taip visiškai netikėtai tapau studente.
Studentavimo dienos prasidėjo su daug nežinios: esi naujokas, nieko nepažįsti, absoliutus nerimas, kaip viskas bus, kaip seksis. Bet viskas sekėsi neblogai. Dėstytojų pagalbos ir geranoriškumo dėka pradėjome kloti pamatus ateičiai. Pirmus studentavimo metus gyvenau studentų bendrabutyje, o likusius dvejus metus kiekvieną dieną prasidėjo kelionė autobusu Kybartai-Marijampolė-Kybartai. Žinoma, buvo nelengva… Ankstus kėlimasis, visada suspėti laiku iki autobusų, nes buvo viskas sustyguota minučių tikslumu, kad atkeliauti iki Marijampolės kolegijos laiku. Visi dėstytojai šiuo klausimu buvo labai geranoriškai nusiteikę. Daugumai aplinkinių atrodė keistas mano pasirinkimas, bet aš juo džiaugiuosiu. Kelionės metu dar suspėdavau prisiminti reikiamus dalykus atsiskaitymams ir panašiai, išnaudojau kiekvieną minutę tikslingai.
Studijos įpusėjo. Su kiekviena diena supratau, jog esu ten kur ir turiu būti. Tai studijų programa, kuri tikrai buvo man skirta. Žavėjo dėstytojų pasiruošimas paskaitoms, realus studento supažindinimas su būsimos specialybės dalykais, su tikrais pavyzdžiais, o ne tik vien sausos informacijos pateikimas. Turėjome labai daug įvairios praktikos, ir tas labai traukė. Tai kas tikslu, aišku, taip ir ne kitaip, ten viskas ir buvo. Apskritai manau, kad Marijampolės kolegija, tuo ir skiriasi, jog ruošia tikrus specialistus, vertus gero specialisto vardo, nes be pagrindinių pamatų, be esminių dalykų, manau, kad yra labai sunku.
„Buhalterinė apskaita – viena iš sudėtingesnių specialybių, reikalaujanti kruopštaus, atsakingo, tikslaus požiūrio į šį darbą, nuolatinio žinių atnaujinimo, todėl drąsiai galiu sakyti, esi nuolatinis studentas.“
„Noriu padrąsinti ir kitus dar tik pasirinkimo kelyje esančius būsimus studentus. Jei tikrai nori profesionalių ir praktika paremtų studijų – pasirink Marijampolės kolegiją!“
Specialybės pagrindinės paskaitos būdavo labai įdomios, nuolatiniai praktiniai uždaviniai buvo pats pagrindas mano dabartinei sėkmei. Atsiskaitymų metu gavęsis Balansas (p.s. buhalteriai žino kas tai yra) buvo pats didžiausias įrodymas, kad aš esu ten, kur ir turiu būti.
Praktikos metu, savo miestelyje susiradau įmonę dėl praktikos atlikimo. Įmonės vyr.buhalterė labai šiltai priėmė, beje iš jos išgirdau labai teigiamų atsiliepimų ir apie Marijampolės kolegiją ir jos ruošiamus studentus. Tuomet dar kartą įsitikinau, jog nesuklydau pasirinkusi Marijampolės kolegiją. Visu praktikos metu eidavau atlikti praktikos kiekvieną dieną, nuo 8 val. ryto iki 17 val. vakaro, pilną darbo dieną. Taip sutapo, kad toje įmonėje buhalterinė apskaita buvo tvarkoma tokia pat apskaitos programa, kaip ir mes praktikavomės kolegijoje. Ir vėl tęstinumas, sužinojau dar daugiau naujų dalykų. Atliekant praktiką įmonės vyr.buhalterė patikėdavo vis naujas užduotis, o aš su didžiausiu noru jas atlikdavau. Užsimezgė graži mūsų profesinė draugystė.
Mano baigiamasis darbas buvo parašytas apie šią įmonę, nes su didele šios įmonės vyr.buhalterės pagalba, gavau visus reikiamus dokumentus rengiant baigiamąjį darbą. Padedant apskaitos katedros dėstytojoms ir baigiamojo darbo vadovei sėkmingai apsigyniau baigiamąjį darbą ir gavau aukščiausią įvertinimą.
Studijų laikai pasibaigė, prasidėjo dar vienas nežinios etapas… Praėjus vasarai, antrąjį rudens mėnesį sulaukiau skambučio dėl darbo. Tai buvo ta pati įmonė, kurioje atlikau praktiką. Prasidėjo tikrasis darbas. Pradėjusi apskaitos darbą nuo vienos operacijos, ir vėl vyr.buhalterės iniciatyva, vis atlikdavau kitas užduotis, pradėjau rotaciją per įmonės buhalterijos skyrius, išleisdavau darbuotojus atostogų. Tada atrodė ir pikta, kodėl visur aš, bet dabar manau, kad manyje, pastebėjo kaip neblogai paruoštą pradedantį specialistą. Ir taip nuo 2013 metų rudens pradėjau profesinę karjerą. Ketverius metus atlikdama vis kitus darbus, sukaupiau nemažą žinių bagažą, tačiau įmonėje įvyko šiek tiek pokyčių, įmonė sustabdė veiklą, bet susikūrė nauja įmonė, vykdanti tokią pačią veiklą. Ir man pačiai nesitikint, tapau įmonės vyr.buhaltere. Naujasis įmonės direktorius pirmojo susitikimo metu man pasakė, jog jeigu yra noras, viskas yra išmokstama. P.s. tada jis manimi tikėjo labiau, nei aš pati savimi…
Prasidėjo dar intensyvesnis ir sudėtingesnis darbas. Daug naujų dalykų, terminai, nuolatinis žinių ir informacijos atnaujinimas, visko reikėjo išmokti greitai. Tačiau su visų aplinkinių, su buvusios kolegės – su buvusios įmonės vyr.buhalterės pagalba, po truputį darbai įsibėgėjo. Ir šiandien dienai eina ketvirti metai, kai esu įmonės vyr.buhalterė. Įmonė įsikūrusi mano gimtuosiuose Kybartuose, Vilkaviškio rajone, ir šiai dienai turime 18 maisto parduotuvių tinklą visoje Lietuvoje, bei tiekiame maisto produktus ugdymo įstaigoms, senelių globos namams. Taigi darbo turime išties nemažai.
Buhalterinė apskaita – viena iš sudėtingesnių specialybių, reikalaujanti kruopštaus, atsakingo, tikslaus požiūrio į šį darbą, nuolatinio žinių atnaujinimo, todėl drąsiai galiu sakyti, esi nuolatinis studentas.
Šiandien, jau einant 8-tiems metams po kolegijos baigimo man įdomu kaip jums, Marijampolės kolegija, sekasi. Seku naujienas apie jus internetinėse platybėse. Palaikome ryšius su buvusia grupės kuratore!
Noriu padrąsinti ir kitus dar tik pasirinkimo kelyje esančius būsimus studentus. Jei tikrai nori profesionalių ir praktika paremtų studijų – pasirink Marijampolės kolegiją!
Visi kartu sukurkime Sūduvos regiono ateitį!
Noriu nuoširdžiai padėkoti Marijampolės kolegijai už tvirtus pamatus, už žinias, už išugdytas tam tikras asmenines savybes. Visi dėstytojai, ypatingai tuometinės apskaitos katedros dėstytojos, administracija, absoliučiai visi, esate vienaip ar kitaip prisidėję prie mano profesinio kelio, prie mano šiandienos sėkmės. Nuoširdus AČIŪ. Tik patys geriausi atsiliepimai apie jus, jūs visi puikūs savo srities specialistai! Džiugu, kad turėjau galimybę būti jūsų bendruomenės dalimi!
„Apskritai manau, kad Marijampolės kolegija, tuo ir skiriasi, jog ruošia tikrus specialistus, vertus gero specialisto vardo.“
„Turėjome labai daug įvairios praktikos, ir tas labai traukė.“
REDA BERNECKAITĖ
(Buhalterinės apskaitos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Redą, 2013 metais baigusią Buhalterinės apskaitos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Marijampolės kolegiją baigiau 2013 m. Šviežiai iškepta, diplomuota buhalterė kibau į darbo paieškas. Tai buvo gana nepaprasta, nes kiekvienas darbdavys ieško gero, patikimo darbuotojo, specialisto su patirtimi. Po keleto mėnesių su darbo biržos darbuotojos pagalba, pirmą kartą įsidarbinau nedidelės statybų įmonės buhaltere. Bet čia neužsibuvau ilgai, nes jaučiausi užstrigusi pradiniame taške, norėjosi naujų iššūkių, tobulinti savo žinias, augti kaip žmogus ir specialistas.
Nepraėjus nei metams pradėjau dairytis buhalterės darbo didžiuose miestuose. Tuomet mano akiratyje ir pasirodė dabartinė darbovietė, apskaitos įmonė UAB „Algoritmas“. Tuometinė įmonės vyr. buhalterė patikėjo mano noru tobulėti, dirbti ir tapti svarbia įmonės dalimi. Jau per pora mėnesių įrodžiau, kad jų pasirinkimas buvo teisingas. O po pusantrų metų sunkaus darbo pati tapau įmonės vyriausia buhaltere.
Man labai padėjo Marijampolės kolegijoje įgytos žinios su apskaitos programa, kuria dirba ir mano įmonė. Taip pat dėstytojų perteiktos apskaitos žinos, be kurių manau nebūčiau tapus gan nebloga savo srities specialiste. Marijampolės kolegijos dėstytojai padėjo man susiformuoti kaip asmenybei, suprasti kas yra buhalterinė apskaita ir koks svarbus yra buhalteris savo įmonei. Todėl baigusi studijas tvirtai žinojau kuo noriu dirbti ir kad mano pasirinkimas teisingas.
Su Buhalterinės apskaitos studijų programos dėstytojais palaikome ryšius ir dabar. Kartu su kitais absolventais dalyvavau programos akreditacijoje. Kelis metus buvau programos komiteto nariu, turim internete sukurtą BA grupę, kurioje programos komiteto pirmininkė Birutė Petrošienė pasidalina informaciją apie siūlomas darbo vietas.
„Man labai padėjo Marijampolės kolegijoje įgytos žinios su apskaitos programa, kuria dirba ir mano įmonė.“
„Marijampolės kolegijos dėstytojai padėjo man susiformuoti kaip asmenybei, suprasti kas yra buhalterinė apskaita ir koks svarbus yra buhalteris savo įmonei.“
VAIDAS BARANAUSKAS
(Verslo informacijos sistemų studijų programa)Kalbiname kolegijos alumną Vaidą, 2009 metais baigusį Verslo informacijos sistemų studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Apsisprendimą lėmė keletas veiksnių. Vienas iš jų, kad buvau paskutinės gimnazistų laidos moksleivis kolegijoje ir baigęs 12 klasių studijuoti kitur net neplanavau. Kita priežastis ta, kad Marijampolės kolegija tuo metu pasiūlė man labiausiai patikusią studijų programą, t.y. Verslo informacijos sistemos.
Kuo buvote maloniai nustebinti kolegijoje? Kuo ši kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Aplinka ir mikroklimatu. Kaip minėjau, kolegijoje baigiau 11-12 klases ir visus šiuos metus praleidau kolegijos bendrabutyje, tad šie 5 metai praleisti kolegijos aplinkoje paliko pačius šilčiausius prisiminimus tiek apie studijas ir dėstytojus, tiek apie aplinką, kurioje tuo metu gyvenau.
Pasidalinkite maloniausiu / linksmiausiu prisiminimu iš studijų metų.
Pats maloniausias prisiminimas ir yra visas laikas praleistas Marijampolės kolegijoje, kurioje kiekviena diena išskirtinai maloni ir kupina įvairiausių įspūdžių.
Dėstytojai. Papasakokite apie jų patirtį ir žinias, savo santykį su jais, jų su studentais.
Didžiausią padėką norėčiau išsakyti savo kuratorei Daivai Kalvaitienei, kuri mumis rūpinosi ir dėjo pačias didžiausias viltis. Ir manau, nebe reikalo, nes net baigus studijas mūsų ryšys su kuratore nenutrūko. Mūsų programos dėstytojai buvo savo srities specialistai gebantys įtraukti į savo dėstomus dalykus ir sudominti savo sritimi, kas leido įgyti informacinių technologijų žinias.
Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Praktiką atlikau UAB „Vizart“ įmonėje. Šioje įmonėje pažinau dirbančius darbuotojus su kuriais palaikome ryšį iki šių dienų.
Galimybės ir įgūdžiai. Kokias galimybes atradote Marijampolės kolegijoje? Kokius įgūdžius įgijote? Kaip įvertintumėte įgytą patirtį, siekiant tolimesnės Jūsų karjeros?
Mūsų studijų laikotarpiu IT sritis Lietuvoje buvo dar pakankamai kažkas nauja ir neįprasta. Todėl šios studijos buvo kaip tam tikra kelrodė žvaigždė, kuri parodė naujas galimybes mūsų laidai. Visas įgytas žinias ir patirtis panaudojau tolimesniuose savo karjeros etapuose.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Paskutinį studijų pusmetį įsidarbinau Marijampolės Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos Multicentre, kuriame turėjau visas galimybes išreikšti savo įgytas žinias kolegijoje. Multicentre dirbau su jaunimu. Mokinau juos programavimo, technologijų, fizikos ir chemijos. Visus šiuos įgūdžius įgijau Marijampolės kolegijoje.
Taigi, visgi kokia Jūsų sėkmės istorija?
Paskutiniais studijų metais įsidarbinau Marijampolės Petro Kriaučiūno viešojoje bibliotekoje, kurioje dirbau 10 metų. 2018 m. lapkričio 6 d. atidarėme VšĮ „Lispa“ įmonę, kurioje dirbame iki šiol. Mokiname tiek vaikus, tiek suaugusius programavimo, dizaino, projektavimo ir mechatronikos srityse. Mūsų misija – organizuoti inovacijų bei informacinių technologijų švietimą ir kurti vieningą IT bendruomenę, kuriančią pridėtinę vertę Marijampolės regionui ir konkuruojančią tarptautinėje rinkoje.
„Mūsų programos dėstytojai buvo savo srities specialistai gebantys įtraukti į savo dėstomus dalykus ir sudominti savo sritimi, kas leido įgyti informacinių technologijų žinias.“
RITA BOTYRIENĖ
(Buhalterinės apskaitos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Ritą, baigusią Buhalterinės apskaitos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Baigusi vidurinę mokyklą neįstojau į trokštamą specialybę universitete, o gal ir nelabai žinojau, ko noriu. Įstojau studijuoti kitur – į mašinų gamybos specialybę, aišku, merginai nelabai tinkančią. Pasimokiusi keletą metų supratau, kad man tai svetima – sunku ir neįdomu. Taigi Marijampolėje įkūriau mažą parduotuvėlę, kurioje prekiavome maisto produktais. Ir mažai įstaigai reikalingas buhalteris, kuris registruotų ūkines operacijas, vykdytų turto, įsipareigojimų, prekių, materialinių vertybių, pinigų apskaitą, sudarytų įmonės balansą bei kitas ataskaitas. Padirbėjus supratau, kad man reikalinga buhalterio kvalifikacija, kad pati galėčiau susitvarkyti savo įstaigos finansus. Sužinojusi, kad Marijampolės kolegijoje rengiami tokie specialistai, net nedvejojau ar stoti. Sujungus praktines žinias su teorinėmis, pavyko įsiginti į buhalterinės apskaitos subtilybes. Įdomios ir reikalingos paskaitos buvo ne tik buhalterinės ir finansinės krypties, bet ir vadybos, ekonomikos, darbo teisės, sociologijos ir kitos.
Baigusi Marijampolės kolegiją, įsidarbinau Marijampolės žaidimų sporto mokykloje – vyriausiąja buhaltere. Prieš įsidarbindama biudžetinėje įstaigoje teko dirbti ir verslo sektoriuje, tad persikvalifikuoti buvo nemenkas iššūkis. Įgytos žinios Marijampolės kolegijoje, pasitikėjimas savimi suteikė galimybę pasiekti norimą tikslą. Sujungus visas Marijampolės sporto įstaigas, buvau pakviesta dirbti Marijampolės sporto centro vyriausiąja buhaltere. Nuolatinis tobulėjimas, patirtis, geri darbo kompiuteriu įgūdžiai, analitinis mąstymas, Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių apskaitą, mokesčius išmanymas, gebėjimas dirbti apskaitos programomis, taip pat asmeninės savybės, kaip atsakingumas, kruopštumas, sąžiningumas, komunikabilumas ir atidumas – tai savybės, kurios reikalingos geram buhalteriui.
Mokytis niekada nevėlu, svarbu žinoti ko nori ir atkakliai siekti savo tikslo.
„Įgytos žinios Marijampolės kolegijoje, pasitikėjimas savimi suteikė galimybę pasiekti norimą tikslą.“
„Padirbėjus supratau, kad man reikalinga buhalterio kvalifikacija, kad pati galėčiau susitvarkyti savo įstaigos finansus. Sužinojusi, kad Marijampolės kolegijoje rengiami tokie specialistai, net nedvejojau ar stoti. Sujungus praktines žinias su teorinėmis, pavyko įsiginti į buhalterinės apskaitos subtilybes. Mokytis niekada nevėlu, svarbu žinoti ko nori ir atkakliai siekti savo tikslo.“
IRENA BRAŽINSKIENĖ
(Buhalterinės apskaitos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Ireną, 2012 metais baigusią Buhalterinės apskaitos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Marijampolės kolegiją pasirinkau pagal gyvenamą vietą, siekiant įgyti buhalterio profesinę kvalifikaciją.
Kuo buvote maloniai nustebinti kolegijoje? Kuo ši kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Kolegijoje dirba išmanantis savo darbą, draugiškas kolektyvas. Džiugu, kad kolektyve daug dėstytojų praktikų, kurie teorijos žinias moka pateikti kartu su patyrimais praktikoje.
Praktika. Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Kadangi besimokydama kolegijoje buvau pradėjusi dirbti buhaltere, tad praktiką atlikau įstaigoje, kurioje dirbau.
Galimybės ir įgūdžiai. Kokias galimybes atradote Marijampolės kolegijoje? Kokius įgūdžius įgijote? Kaip įvertintumėte įgytą patirtį, siekiant tolimesnės Jūsų karjeros?
Besimokydama Marijampolės kolegijoje įgijau daugiau pasitikėjimo, žinių, draugiškų patarimų.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Baigusi kolegiją papildomai pradėjau dirbti Viešojoje įstaigoje. Kadangi buhalterės darbas man tikrai patinka, nuolat domiuosiu atnaujintais teisės aktais, taikau juos praktikoje, džiaugiuosi, kad galiu savo žiniomis pasidalinti su kitais kolegomis.
Taigi, visgi kokia Jūsų sėkmės istorija?
Šiuo metu dirbu vienoje iš Marijampolės progimnazijų vyr. buhaltere. Esu patenkinta savo pasirinkta profesija.
„Džiugu, kad kolektyve daug dėstytojų praktikų, kurie teorijos žinias moka pateikti kartu su patyrimais praktikoje.“
DOVILĖ VIERAITYTĖ
(Verslo anglų kalbos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Dovilę, 2018 metais baigusią Verslo anglų kalbos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Vienas iš pagrindinių veiksnių lėmęs pasirinkimą studijuoti Marijampolės kolegijoje buvo tai, jog jau mokykloje anglų kalba man sekėsi pakankamai gerai, tą parodė ir baigiamųjų egzaminų rezultatai. Žinoma, pasirinkimą nulėmė ir kolegijos geografinė padėtis. Manęs niekada netraukė dideli miestai, todėl studijuoti čia ir įgyti išsilavinimą buvo išties patogu. Taip pat kolegija suteikė galimybę gyventi šalia kolegijos esančiame bendrabutyje, o išvystytas susisiekimas maršrutiniais autobusais yra puikus.
Dar vienas svarbus dalykas yra tai, jog baigus bakalaurą iškarto galėjau studijuoti ir magistrą. 2020m. baigiau Teisės edukologijos magistro studijas Mykolo Romerio Universitete. Tačiau pats svarbiausias dalykas studijuojant magistrą po bakalauro studijų yra tai, jog studentui nereikia vykti į universitetą, paskaitos visada vykdavo kolegijoje ar nuotoliniu būdu, egzaminai, baigiamųjų darbų gynimas taip pat vykdomas kolegijoje arba nuotoliniu būdu. Kadangi studijos buvo ištęstinės formos, studijas buvo galima derinti su darbu ar kitomis veiklomis.
Kuo buvote maloniai nustebinti kolegijoje? Kuo ši kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Kolegijoje kiekvienam suteikiama galimybė atlikti praktiką įvairiose įstaigose, taip padedant studentui įsilieti į verslo aplinką bei susipažinti su įvairiais ypatumais. Svarbu paminėti, jog per 3-ejus metus, praktika yra atliekama ne 1 ir ne 2 kartus.
Kitas svarbus dalykas tai kolegijos biblioteka. Nesvarbu ar tai baigiamasis darbas ar užduotis kurią reikia atlikti, kolegijos biblioteka literatūros turi tikrai labai daug, tiek knygų, tiek mokslinių žurnalų. Žinoma, svarbu paminėti ir nuotolinio mokymosi aplikaciją, kurioje dėstytojai sukeldavo paskaitų medžiagą, bei tam tikras užduotis. Tai yra didelis pliusas. Studentas praleidęs paskaitą, visada gali rasti paskaitos medžiagą ar reikiamas atlikti užduotis bei laikyti egzaminus.
Pasidalinkite maloniausiu / linksmiausiu prisiminimu iš studijų metų.
Vienas iš maloniausių prisiminimų žinoma diplomų įteikimo šventė. Jausmas kuomet po 3 metų sunkaus darbo, apgynus bakalauro darbą, įteikiamas diplomas, išties džiugina. Kitus prisiminimus sieju su praktika, kuomet turėjau galimybę keliauti į kitas šalis, dalyvauti įvairiose tarptautinėse konferencijose, renginiuose ir susipažinti su daug įvairių žmonių. Ši patirtis buvo pati įsimintiniausia.
Dėstytojai. Papasakokite apie jų patirtį ir žinias, savo santykį su jais, jų su studentais.
Apie dėstytojus galiu atsiliepti tik gerai. Studentams visada įdomu klausytis dėstytojų, kurie yra savo dalyko specialistai, žinantys apie ką kalba, gebantys išdėstyti dalyką aiškiai ir suprantamai, kurie dalinasi savo patirtimi ar įžvalgomis kalbėdami vienomis ar kitomis temos. Įvairiapusis bei įtraukiantis paskaitos vedimas taip pat paliko teigiamą įspūdį t.y. diskusijos, darbas grupelėse, seminarai bei dirbtuvės (workshops), kurios padėjo gilinti anglų kalbos žinias. Taip pat svarbu paminėti ir tai, jog iškilus tam tikriems klausimams ar problemoms dėl tam tikrų užduočių ar rašant baigiamuosius darbus, dėstytojai visada padeda ir suteikia reikalingą pagalbą bei konsultacijas.
„Kolegijoje kiekvienam suteikiama galimybė atlikti praktiką įvairiose įstaigose, taip padedant studentui įsilieti į verslo aplinką bei susipažinti su įvairiais ypatumais.“
„Kolegija įsitraukia į praktikos vietos paiešką, pasiūlo praktikos vietų variantus, jeigu studentui sunku ją surasti ar jis tiesiog nežino ką jam pasirinkti.“
Praktika. Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Praktikos laikotarpis man buvo pats įsimintiniausias. Praktiką atlikau toje pačioje įstaigoje iki paskutinio kurso, kuomet baigiamąją praktiką atlikau kitoje įstaigoje. Praktiką atlikau įstaigoje, kuri dirba su įvairiais projektais tiek lokaliu, tiek tarptautiniu mastu. Šis laikotarpis atvėrė daug galimybių, įsimintinų patirčių. Pirmą kartą aplankiau daug užsienio šalių bei miestų, (įsimintiniausia kelionė – Paryžius). Teko dalyvauti įvairiose tarptautinėse konferencijose, turėjau galimybę ir pati rengti bei pristatyti pranešimą anglų kalba Sankt Peterburge, susipažinau su daugybe įvairių žmonių, įvairių kultūrų. Visa ši patirtis padėjo gilinti anglų kalbos žinias.
Esu labai dėkinga už visas patirtis ir įspūdžius, kuriuos patyriau praktikos laikotarpiu. Tai padeda pamatyti, suprasti darbo etiką bei kultūrą įvairiose organizacijose, išbandyti savo jėgas bei gilinti žinias, kurias suteikia kolegija. Taip pat noriu pabrėžti, jog iš tiesų kolegija įsitraukia į praktikos vietos paiešką, pasiūlo praktikos vietų variantus, jeigu studentui sunku ją surasti ar jis tiesiog nežino ką jam pasirinkti.
Galimybės ir įgūdžiai. Kokias galimybes atradote Marijampolės kolegijoje? Kokius įgūdžius įgijote? Kaip įvertintumėte įgytą patirtį, siekiant tolimesnės Jūsų karjeros?
Manau vienas iš pagrindinių įgūdžių, kuriuos įgijau studijuodama kolegijoje tai anglų kalbos žinios, gebėjimas laisvai kalbėti kita kalba su kitos užsienio šalies atstovu, nauja bei įvairi terminologija, prezentacijų rengimo įgūdžiai, taip pat ir viešojo kalbėjimo įgūdžiai, kuomet neprireikia žiūrėti į užrašus, pristatant savo užduotį ar darbą. Įgyta patirtis studijų metu išties padėjo ir padeda suvokti ir suprasti savo galimybes, gabumus, bei kokioje rinkoje galiu panaudoti savo žinių bagažą bei, į kurią kryptį galiu sukti savo karjeros keliu.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Studijos kolegijoje išties turėjo nemažai įtakos. Studijos davė tiek teorinės, tiek praktinės patirties. Per 3-ejus metus pagilinau savo anglų kalbos žinias, praktikos metu įgijau daug naujos patirties bei naujų įgūdžių, daug ką išmokau ir suvokiau, kaip ir minėjau, kartu baigiau ir magistro studijas. Studijos kolegijoje padėjo suvokti, kokioje srityje norėčiau tęsti savo karjerą, kokias turiu galimybes, skatino domėtis tiek pačiomis studijomis, tiek profesinėmis galimybėmis, sietinoms su šia studijų programa.
Taigi, visgi kokia Jūsų sėkmės istorija?
Mano sėkmės istorija, kartu su bakalauro laipsniu įgijau ir magistro laipsnį, baigtos studijos davė daug žinių ir patirties, tiek teorinės, tiek praktinės. Po bakalauro studijų metus dirbau draudimo įmonėje asistente pilnu etatu, o magistro studijas lengvai suderinau su darbu, tai man buvo visiškai nauja patirtis, daug ką pamačiau, daug jo išmokau ir sužinojau apie save.
Be to, anglų kalbos žinias bei kalbėjimą laisvai šia kalba, naudoju kuriant vaizdo turinį savo kanalui YouTube platformoje anglų kalba, kuris jau turi 30 tūkst. prenumeratorių.
Jeigu jums anglų kalba prie širdies, tikrai rekomenduoju studijuoti šią programą. Tai nėra vien tik filologija, kartu gausite ir bendrų žinių apie verslą, anglų kalbos specifinius terminus, naudojamus būtent verslo aplinkoje, todėl šios studijos bus įdomios bei vertingos.
„Turėjau galimybę keliauti į kitas šalis, dalyvauti įvairiose tarptautinėse konferencijose, renginiuose ir susipažinti su daug įvairių žmonių.”
ANGELĖ PALIOKIENĖ
(Ikimokyklinio ugdymo studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Angelę, 2017 metais baigusią Ikimokyklinio ugdymo studijų programą ir įgijusią profesinio bakalauro diplomą su pagyrimu, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Dar būdama kolegijos studente, t.y. 2014 m. pradėjo dirbti Kazlų Rūdos vaikų lopšelio – darželio „Pušelė“, direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Studentė prieš tai buvo baigusi Šiaulių universitetą, kur studijavo socialinės pedagogikos ir psichologijos studijų programą.
Absolventė ypač vertinama vaikų lopšelio-darželio „Pušelė“ bendruomenėje, kurioje skatina mokytojų bendravimą, bendradarbiavimą, komandinį darbą, gebėjimą atvirai ir kūrybiškai išreikšti save. Ji mano, kad pedagogo darbo sėkmė yra – nuoširdi Meilė vaikui. Tik mylintis, gerbiantis, suprantantis vaikus pedagogas, gali jiems duoti viską, ką gali geriausio. Studijuojanti Marijampolės kolegijoje buvo aktyvi vaikystės pedagogikos programos viešinimo, įvairios projektinės veiklos dalyvė.
Absolventė stengiasi ir siekia, kad įstaigoje vyrautų geras mikroklimatas, kad kiekvienas būtų išklausytas ir išgirstas. Siekiant sukurti inovatyvią, įdomią, įtraukiančią ugdomąją aplinką, kartu su vaikų lopšelio-darželio „Pušelė“ bendruomene aktyviai dalyvauja įvairioje projektinėje veikloje.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Marijampolės kolegiją pasirinkau dėl to, kad man buvo patogu atvykti į paskaitas. Taip pat man visada atrodė, kad būtent Marijampolėje puikiai paruošia pedagogus.
Kuo buvote maloniai nustebinti kolegijoje? Kuo ši kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Labai gerą ir šiltą įspūdį padarė pirmas susitikimas su Kolegijos darbuotoja pateikiant dokumentus. Studijuojant sutikau daug šaunių, rūpestingų ir savo darbą išmanančių dėstytojų, su kuriomis buvo gera bendrauti ir bendradarbiauti.
Pasidalinkite maloniausiu / linksmiausiu prisiminimu iš studijų metų.
Tikriausiai maloniausias prisiminimas tai, kad aš šią Kolegiją pabaigiau su pagyrimo raštu, to tikrai nesitikėjau..
Dėstytojai. Papasakokite apie jų patirtį ir žinias, savo santykį su jais, jų su studentais.
Tik geru žodžiu galiu kalbėti apie dėstytojus. Gal studijuojant ir būdavo akimirkų, kai atrodydavo, kad reikalavimai per dideli, tačiau baigus studijas, atrodo, kad viskas buvo labai paprasta ir naudinga. Dauguma dėstytojų turėjo ne mažą patirtį ir didelį žinių bagažą. Man, ypač patiko jų lankstumas, palaikymas ir supratingumas. Dėstytojų dėka, lengvai suderinau darbą ir studijas.
Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Praktiką atlikau Kazlų Rūdos vaikų lopšelyje-darželyje „Pušelė“, kuriame studijuodama I kurse ir įsidarbinau. Praktika labai svarbi studijų dalis, nes jos metu gali prisiliesti prie ugdymo proceso, geriau suprasti koks atsakingas darbas laukia ateityje.
Galimybės ir įgūdžiai. Kokias galimybes atradote Marijampolės kolegijoje? Kokius įgūdžius įgijote? Kaip įvertintumėte įgytą patirtį, siekiant tolimesnės Jūsų karjeros?
Mane, kaip studentų atstovę išrinko į Marijampolės kolegijos Edukologijos ir socialinio darbo fakulteto Ikimokyklinio ugdymo studijų programos Komitetą. Man tai buvo didelis netikėtumas ir tuo pačiu, didelė nauja patirtis. Ši patirtis man buvo labai svarbi stiprinant bendravimo, bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžius, tuo aš labai džiaugiuosi.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Kolegijos studijos suteikė žinių, kurias galėjau pritaikyti praktiškai pradėdama dirbti. Jos buvo ypač svarbios mano karjeros pradžioje. Tai mane tik sustiprino ir suteikė pasitikėjimo savimi. Taip pat patvirtino mano įsitikinimą, kad nuoširdžiai dirbant komandoje gali pasiekti puikių rezultatų.
Taigi, visgi, kokia Jūsų sėkmės istorija?
Manau, kad pedagogo darbo sėkmė yra – nuoširdi Meilė vaikui. Tik mylintis, gerbiantis, empatiškas, suprantantis vaikus, pedagogas, gali jiems duoti viską, ką gali geriausio.
„Dauguma dėstytojų turėjo ne mažą patirtį ir didelį žinių bagažą. Man, ypač patiko jų lankstumas, palaikymas ir supratingumas.“
AKVILĖ ADOMAVIČIENĖ
(Teisės studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Akvilę, 2017 metais baigusią Teisės studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Akvilė Adomavičienė nuo 2018-05-02 dirba Kauno apygardos prokuratūros Marijampolės apylinkės prokuratūros vyriausiosios specialistės (teisininkės) pareigybėje. Kolektyvo įvertinta kaip geriausia 2020 metų darbuotoja.
Esu Akvilė Adomavičienė, 2017 metais baigiau Marijampolės kolegijos ištęstinių teisės studijų programą. Džiaugiuosi galėjusi savo profesinį kelią pradėti kartu su šia aukštąja mokykla.
Teisės studijas rinkausi atsižvelgdama į savo asmenines savybes, ateities planus ir siekius. Pažintis su Marijampolės kolegija prasidėjo dar 2013 m. per šį laikotarpį įgijau ne tik profesines žinias, bet dalyvaudama praktikose (pažintinė, šakos, baigiamoji ir kt.) tobulinau praktinius įgūdžius.
Marijampolės kolegijos dėstytojai yra tikri savo srities profesionalai (prokuratūros, policijos, teismų, advokatūros atstovai), mokantys išsamiai, kvalifikuotai dėstyti ne tik privalomas teorines žinias, bet ir stengiantys teisės mokslo vingrybes (aspektus) perteikti per praktines užduotis. Kiekviena paskaita pasižymėjo kokybišku, betarpišku dėstytojo ir studento bendravimu. Bendradarbiavimas buvo grįstas dėstytojų aukšta profesine etika ir pozityvumu.
Pirmąją savo savanorišką praktiką atlikau Kauno apygardos prokuratūros Marijampolės apylinkės prokuratūroje. Vėliau savo laiką tarp mokslo sesijų derinau su darbu Marijampolės notaro biure. Visgi savo profesinį kelią pasirinkau sieti su baudžiamąja teise ir šiuo metu dirbu Kauno apygardos prokuratūros Marijampolės apylinkės prokuratūroje.
Teisė, kaip mokslas, kaip profesija man asocijuojasi su didžiule atsakomybe prieš save, prieš kitus, prieš visuomenę. Džiaugiuosi, kad Marijampolės kolegijoje įgytos ne tik teorinės žinios, bet ir praktiniai įgūdžiai, padėjo siekti savo tikslų. Smagu žinoti, kad yra ir daugiau Marijampolės kolegiją baigusiųjų teisės studijų studentų, kurie dirba pagal įgytą specialybę savo gimtajame mieste ir galėtų pasidalinti savo sėkmės istorijomis.
Džiaugiuosi, kad per beveik 20 metų Marijampolės kolegijoje mokėsi, mokosi ir tikiu, kad besimokys, gausus būrys šaunių, ambicingų bei motyvacijos nestokojančių studentų. Tokia gausa sėkmės istorijų patvirtina šios aukštosios mokyklos siekius ir tikslus ne tik studentui, bet kartu ir miestui bei regionui. Kiekvienam sėkmė siejasi su skirtingais dalykais, pasiekimais, tačiau neabejoju, kad dauguma sėkmės istorijų atspindi sunkų darbą, užsispyrimą ir ryžtą.
Dėkoju visai Marijampolės kolegijos bendruomenei ir kiekvienam atskirai už kartu praleistus 4 studijų metus.
„Pažintis su Marijampolės kolegija prasidėjo dar 2013 m. per šį laikotarpį įgijau ne tik profesines žinias, bet dalyvaudama praktikose (pažintinė, šakos, baigiamoji ir kt.) tobulinau praktinius įgūdžius.“
KAROLIS PODOLSKIS
(Socialinio darbo studijų programa)Kalbiname kolegijos alumną Karolį, 2008 metais baigusį Socialinio darbo studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Kodėl pasirinkote studijas Marijampolės kolegijoje? Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Linkau į Humanitarinius mokslus, o vidinė atjauta socialinėms problemoms, greičiausiai to net pačiam iki galo nesuvokiant, pastūmėjo į Socialinio darbo studijų programą. Didelė aktyvi, netoli namų esanti Marijampolės kolegijos bendruomenė ir studijos jose atrodė optimaliausias pasirinkimas man. Dabar, žvelgiant retrospektyviai – džiaugiuosi, jog nesuklydau, neišvažiavau kitur, o pasirinkau būtent šią aukštąją mokyklą.
Kuo buvote maloniai nustebinti kolegijoje? Kuo ši kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Prisimenant tuos 2004-uosius, pirmuosius studijų metus, labiausiai buvau nustebintas, jog kaip mokykloje mokytojai su mokiniais, taip ir čia – dėstytojai su studentais puoselėja tamprų kolegišką tarpusavio ryšį. Buvau susidaręs nuomonę, jog ten už mokyklos ribų, aukštosiose mokyklose niekas į tave nekreips dėmesio ir niekam tu nerūpėsi. Tačiau čia, Kolegijoje, pajutau, jog jos bendruomenė siekia ne tik, kad tu gautum profesines žinias, bet ir skatina žvelgti plačiau, tobulėti kaip asmenybei, duoda užduotis kurios padėtų atsiskleisti. O svarbiausia, buvo palaikymu grįstas mikroklimatas, galimybės laisvai diskutuoti, studentų savivaldos palaikymas, galimybė dalyvauti studentų mainų programose ir eilė kitų galimybių, kurių dauguma, tiesa sakant aš ir pasinaudojau.
Pasidalinkite maloniausiu / linksmiausiu prisiminimu iš studijų metų.
Linksmų akimirkų prisiminimuose iškyla daug. Turbūt gražiausi buvo įvairūs studentų renginiai: pirmakursių krikštynos, studentų diena, rugsėjo pirmosios šventės, kada studentija ir dėstytojai dalinosi tos vieningos bendruomenės džiaugsmais, idėjomis, kūryba ir patirtimi įvairiose bendrose veiklose.
Dėstytojai. Papasakokite apie jų patirtį ir žinias, savo santykį su jais, jų su studentais.
Buvo tikrai tamprus ryšys tarp studentų ir dėstytojų. Organizuodavome bendras diskusijas, neformalias veiklas, visada buvo jaučiamas palaikymas gilinantis į savo studijų programą, aiškinantis dėstomų dalykų turinį. Galiu prisiminti tik tai, jog dėstytojai buvo aukščiausios kompetencijos ir siekė kuo įtaigiau perduoti turimas žinias mums.
Praktika. Papasakokite apie praktikos galimybes, vietas, įspūdžius, susijusius su praktikos atlikimu studijų metu. Gal įsidarbinote toje pačioje įmonėje, kurioje ir atlikote praktiką?
Pirmoji mano darbovietė nebuvo susijusi su praktikos vieta, tačiau prieš tai atlikta praktika padėjo geriau suprasti socialinę sritį, kurios administravime ir pradėjau dirbti baigęs Kolegiją.
Praktiką atlikau Marijampolės Specialiuosiuose socialinės globos namuose prisidedant prie veiklos organizavimo pagyvenusiems žmonėms. Taip pat praktika atlikau Marijampolės vaikų globos namuose.
Atliekama praktika nebuvo paviršutiniška. Vienur reikėjo dirbti su seneliais, kitur su vaikais, perprasti problemas tokios kokios jos yra, suprasti darbo specifiką. Todėl Marijampolės kolegijoje be teorinės studijų dalies, praktinė dalis tikrai buvo stipriai paruošta ir leido studentams pajausti kokia yra jo studijų programa, kokių kompetencijų jam dar trūksta ir kokia yra jo profesijos prasmė realiame gyvenime.
„Marijampolės kolegija man tapo naujo kelio pradžia ir vartais į tobulėjimą, įdomių sėkmingų žmonių pažinimą, gilesnį socialinių problemų suvokimą ir įvairias iki tol neatrastas galimybes.“
Galimybės ir įgūdžiai. Kokias galimybes atradote Marijampolės kolegijoje? Kokius įgūdžius įgijote? Kaip įvertintumėte įgytą patirtį, siekiant tolimesnės Jūsų karjeros?
Marijampolės kolegijoje be studijų atradau ir kitas neformalias veiklas. Tapau studentų atstovybės nariu, įsitraukiau į kitų mieste veikiančių nevyriausybinių organizacijų veiklas, Tarptautinės Erazmus studentų mainų programos dėka keletą mėnesių turėjau galimybę studijuoti Danijoje, taip pat didelį įspūdį paliko Socialinio darbo programos studijų praktinė dalis vaikų ir senelių namuose. Todėl sakyčiau, kad įvairiapusė patirtis ir žinios, kurias įgijau iš dėstytojų, kolegų studentų, studijų praktikos ir visos aplinkos teikiamų galimybių, padėjo man geriau suprasti ir susiorientuoti pasirenkant tolimesnę karjeros kryptį, ieškant galimybių būti naudingam visuomenės gyvenime ir savų idėjų realizavime.
Kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo tikslų, tobulėti ir kilti karjeros laiptais?
Sakyčiau, jog svarbiausia, jog studijos Kolegijoje davė įvairiapusės patirties ir naujų kontaktų, bendraminčių kolegų su kuriais įgyvendinome įvairiausias idėjas, įsitraukėme į visuomeninį miesto gyvenimą, kūrėme verslą, kitaip sakant Kolegijos sukurtos galimybės tobulėti, atskleisti save leido perkelti visas iniciatyvas į realų gyvenimą, atrasti jame save ir taip įsitraukti į darbo rinką.
Taigi, visgi, kokia Jūsų sėkmės istorija?
Frazė „Sėkmės istorija“ – taip kaip aš ją suprantu, turbūt reiškia ar šiai dienai aš esu patenkintas tuo ką turiu ir tai ką darau. Tai atsakymas būtų, kad taip – džiaugiuosi turėdamas galimybę dirbti bendruomenėje ir bendruomenei, tobulėti ir kurti aplinką, kuria galėtume visi šioje savivaldybėje džiaugtis.
Ar Marijampolės kolegija buvo mano tramplinas į geresnį savęs ir aplinkos supratimą, gyvenimišką praktiką ir tai koks žmogus esu dabar? – Tikrai taip. Marijampolės kolegija man tapo naujo kelio pradžia ir vartais į tobulėjimą, įdomių sėkmingų žmonių pažinimą, gilesnį socialinių problemų suvokimą ir įvairias iki tol neatrastas galimybes.
„Tarptautinės Erazmus studentų mainų programos dėka keletą mėnesių turėjau galimybę studijuoti Danijoje, taip pat didelį įspūdį paliko Socialinio darbo programos studijų praktinė dalis vaikų ir senelių namuose.“
GINTARĖ KANTAUTAITĖ
(Verslo anglų kalbos studijų programa)Kalbiname kolegijos alumnę Gintarę, 2019 metais baigusią Verslo anglų kalbos studijų programą, apie mokslo ir profesinius pasirinkimus bei savo įprasminimą po studijų.
Gintare, pripažinkime, nuo pasiūlymų kur ir ką studijuoti Lietuvos aukštosiose mokyklose, svaigsta galva. Prieš metus baigei studijas Marijampolės kolegijoje. Kas lėmė tokį pasirinkimą?
Pirmiausia reiktų paminėti tai, kad buvau išvykusi gyventi į Didžiąją Britaniją, tačiau namų ilgesys „įveikė“ mane ir štai aš čia (juokiasi). Šiek tiek neramu buvo pradžioje, nes grįžus iš užsienio įsilieti į gyvenimą Lietuvoje nėra lengva, o mokslas man visuomet buvo geriausias būdas asmeniniam tobulėjimui. Norimam darbui gauti darbinės patirties sukaupusi turėjau, tačiau to nebuvo gana. Trūko akademinės patirties.
Visuomet buvau linkusi ir labai domėjausi užsienio kalbomis, ypač anglų kalba, todėl radusi Verslo anglų kalbos studijų programą ir dar arti namų, Marijampolės kolegijoje, net nedvejojau, ar stoti. Juk tai buvo tai, ko man ir reikėjo.
Kolegiją per čia praleistus trejus metus pažinai neblogai. Kuo, Tavo nuomone, Marijampolės kolegija gali būti patraukli būsimiems studentams?
Puiku yra tai, kad kiekvienas studentas turi galimybę atlikti praktiką įvairiose žinomiausiose regiono įmonėse, socialinėse įstaigose ir organizacijose, įsilieti į verslo aplinką, ten panaudoti ir įgyti naujų žinių, o gal net susirasti būsimą darbo vietą. Pati ypatingai vertinau bibliotekos bei skaityklos resursus bei virtualią kolegijos mokymosi aplinką, kur keliama visa paskaitų medžiaga. Tai žymiai palengvino visą studijų procesą. Ypač nustebino tai, kad kiekvienas studentas, baigęs pasirinktą studijų programą, turi, žinoma, jei motyvacijos užtenka (šypsosi), plačias karjeros galimybes. Pavyzdžiui, mano pasirinkta Verslo anglų kalbos studijų programa yra labai įvairaus spektro, kadangi ruošiami ne tik anglų kalbos profesionalai, bet kartu rengiami specialistai, gebantys dirbti įvairiose tarptautinėse įmonėse kaip vadybininkai, administratoriai, komunikacijos specialistai ir netgi vadovai.
Kaip suprantu, viso to nebūtų be kolegijos vadovybės ir dėstytojų įdirbio?
Tikrai taip. Kolegijoje sutikau daug nuostabių dėstytojų, pasižyminčių profesionalumu, draugiškumu bei paslaugumu. O kiek dar nesutikau (šypsosi)? Tie, kuriuos teko pažinti per trejus studijų metus, visuomet buvo pasiruošę kiekvienam padėti, patarti bet kokiu klausimu. Kaip dabar menu, vedamos paskaitos įtraukdavo, nes buvo įvairialypės, o ne vien tik teorijos „kalimas“. Daugelyje jų mokymosi stilius buvo paremtas diskusijų forma, įvairiais seminarais ir dirbtuvėmis. Juk būtent tokiu būdu studentai turi galimybę reikšti savo nuomonę bei dalintis ja tarpusavyje.
„Kolegijoje sutikau daug nuostabių dėstytojų, pasižyminčių profesionalumu, draugiškumu bei paslaugumu.“
Jei reiktų apibendrinti, kaip studijos kolegijoje padėjo pasiekti savo profesinių tikslų? Kokia ta Tavo sėkmės istorija?
Kadangi kolegijos vadovybė bei dėstytojai sudarė puikias galimybes studijuojant dirbti visu etatu, jau antrame studijų kurse įsidarbinau klientų aptarnavimo vadybininke Marijampolėje esančioje baldų gamybos įmonėje „Furnmaster“. Tai buvo geriausia, ko gali tikėtis suaugęs žmogus, norintis ir studijuoti, ir dar užsidirbti (šypsosi). Kasdien bendraudama su klientais iš užsienio valstybių, turėjau progą ne tik pritaikyti savo anglų kalbos žinias, bet įgijau ir naujos darbinės patirties logistikos srityje. Vėliau, po beveik pusantrų metų, įsidarbinau Danijos kapitalo langų ir durų gamintojo įmonėje UAB „Dovista“. Šiuo metu joje dirbu logistikos skyriuje logistikos specialiste. Džiaugiuosi, kad turiu galimybę toliau taikyti kolegijoje įgytas žinias bei tobulinti naujus įgūdžius, o tai prisideda tiek prie asmeninio, tiek prie profesinio tobulėjimo. Dvejojančius ar planuojančius studijuoti skatinu nebijoti, viskas būna daug paprasčiau, nei įsivaizduojame nepabandę (šypsosi).
Dėkoju už pokalbį. Sėkmingų būsimų pasirinkimų.
Gintarę Kantautaitę kalbino Komunikacijos ir marketingo skyriaus vadovė Ina Miniotienė
POVILAS ISODA
(Verslo vadybos studijų programa)Visada svajojau būti politiku ir tam, kad pasiekčiau šį laiptelį, teko daug ir sistemingai dirbti, neretai negaunant už tai jokios materialinės naudos. Pirmas rimtas darbas man buvo Studentų atstovybės prezidento pareigos. Būtent studijų metais ir susiformavo mano didžioji dalis praktinių įgūdžių bei atsirado noras tapti politiku. Vėliau teko dirbti Marijampolės kolegijoje Viešųjų ryšių specialistu, UAB „Agrochema“ pardavimų vadybininku, 2011 m. buvau išrinktas Marijampolės savivaldybės tarybos nariu ir nuo 2013 m. pradėjau dirbti apmokamą politinį darbą. Taip pat niekur neišvykdamas iš Marijampolės, Marijampolės kolegijoje baigiau tęstines KTU studijas ir įgijau vadybos magistro laipsnį.
Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda
„Būtent studijų metais ir susiformavo mano didžioji dalis praktinių įgūdžių bei atsirado noras tapti politiku.“
ANTON ROMANOV
(Viešojo maitinimo studijų programa)Po studijų Marijampolės kolegijoje Anton dirbo geriausiuose Europos restoranuose. Šiuo metu vaikinas yra sparčiai kylanti televizijos žvaigždė Maskvoje, kur turi savo kulinarijos studiją ir moko žmones šio meno. Anton prisipažino, kad mokytis Marijampolės kolegijoje jam toli gražu nebuvo lengva, bet studijos kolegijoje suteikė daug patirties. Anon mums pažadėjo sugrįžti, kad galėtų pasakyti “Žmonės, aš tapau dar geresniu!”.
KĘSTUTIS SABALIAUSKAS
(Informacinių sistemų technologijų studijų programa)2004 m. Marijampolės kolegijoje baigiau informacinių sistemų technologijų studijų programą. Studijos Marijampolės kolegijoje ir veikla studentų atstovybėje suteikė daug naudingų įgūdžių, leidusių įgyvendinti savo tikslus. Beveik visa laiką po studijų baigimo dirbau IT srityje, iš pradžių Marijampolėje, vėliau Vilniuje. Šiuo metu dirbu pasaulinio mąsto kompanijoje, ofise pačiame Londono centre. Organizaciniai, verslo administravimo bei informacinių technologijų pagrindai leido kaupti patirtį, tobulėti ir sėkmingai siekti karjeros.
„Organizaciniai, verslo administravimo bei informacinių technologijų pagrindai leido kaupti patirtį, tobulėti ir sėkmingai siekti karjeros.“
DAIVA VALAITIENĖ
(Įmonių ir įstaigų administravimo studijų programa)Marijampolės kolegijoje Įmonių ir įstaigų administravimą studijuojanti Daiva papasakojo, kad sprendimą mokytis gimtajame mieste esančioje kolegijoje lėmė galimybė pretenduoti į valstybės finansuojamą studijų vietą. Vieną vaiką auginančiai ir dirbančiai moteriai Marijampolės kolegija buvo ypač patogus pasirinkimas.
Į Kolegiją atvedė noras tobulėti
Daiva dirba sekretore Marijampolės meno mokykloje. 40 metų amžiaus moteris yra įgijusi sekretorės kvalifikaciją Marijampolės profesinio rengimo centre. Kaip vieną iš pagrindinių priežasčių kodėl nusprendė studijuoti Marijampolės kolegijoje įvardijo norą tobulėti ir įgyti naujų žinių. Pašnekovė neslepia, kad apsispręsti padėjo ir tai, kad galėjo mokytis valstybės finansuojamoje studijų vietoje. Studentė gavo 1 papildomą balą, nes yra baigusi tos pačios krypties profesinio mokymo studijas bei turi darbinės patirties pagal įgytą profesiją.
Visgi, Marijampolės kolegijos priėmimo tarnyba pastebi, kad 2018 metų priėmime kolegijose liko neužimtos apie 4,5 tūkst. Valstybės finansuojamų studijų vietų, t. y. apie pusė visų tais metais kolegijoms skirtų valstybės finansuojamų studijų vietų.
Nustebino karjeros galimybės
Daugiau nei 10 metų sekretorės darbą dirbanti Daiva sako nustebusi kai sužinojo apie ypač plačias karjeros galimybes baigus Įmonių ir įstaigų administravimo studijas. Absolventai gali dirbti biuro administratoriais, personalo skyriaus specialistais, vadovo padėjėjais ir užimti kitas pareigas įvairiose verslo, mokslo, švietimo ir kultūros įstaigose bei visuomeninėse organizacijose. Praktinę patirtį jau sukaupusi studentė atrado ir naujų studijų dalykų, vienas tokių – buhalterinė apskaita. Anot studentės, pravertė išplėsti ir atnaujinti jau turėtas žinias, ypač įdomu buvo mokytis anglų ir rusų kalbų, informacinių sistemų bei dokumentų valdymo studijų dalykų.
Besidomintiems verslo ir viešosios vadybos mokslais Marijampolės kolegija siūlo rinkis net iš keturių šios krypties studijų programų: Buhalterinės apskaitos, Įmonių ir įstaigų administravimo, Kultūros ir sporto vadybos, Sveikatingumo ir grožio verslo.
Praktinės patirties dar neturintys studentai jos pasisems studijų Marijampolės kolegijoje metu. Marijampolės kolegijos studentai praktinius įgūdžius gali tobulini įvairiose privataus verslo, viešojo sektoriaus ir kitose įmonėse ar įstaigose. Taip pat studentai vis dažniau pasinaudoja galimybe Erasmus+ praktiką atlikti užsienyje.
Patogi mokymosi aplinka
Pašnekovė teigia, kad paskaitas lanko noriai, nes dėstytojai draugiški ir paslaugūs, o mokytis įdomu. Daiva taip pat dažnai užsuka į kolegijos biblioteką, kur randa visus reikalingus mokymosi išteklius. Studijas palengvina virtualioje mokymosi aplinkoje talpinama paskaitų medžiaga, kuri yra ypač išsami ir su visais reikiamais paaiškinimais. Moters nuomone, studentams Marijampolės kolegijoje sudarytos geros sąlygos, įrengtos laisvalaikio, sporto erdvės, veikia valgykla ir bendrabutis.
Keisti darbo neplanuoja
Studentė atskleidė, kad artimiausiu metu konkrečių planų dėl savo karjeros neturi ir esamo darbo keisti neplanuoja. Priešingai, tikisi, kad įgytos žinios leis dar geriau atlikti einamas pareigas. Tačiau, moters nuomone, ateityje prireikus ieškoti naujo darbo studijos kolegijoje ir aukštojo mokslo diplomas neabejotinai pasitarnaus.
ARŪNAS ČMUKAS
(Žemės ūkio technologijų studijų programa)2008 m. baigiau Marijampolės kolegiją, Verslo ir technologijų fakultetą, Žemės ūkio technologijų studijų programą, studijas baigiau su pagyrimu.
Studijos Marijampolės kolegijoje ne tik suteikė daug teorinių žinių, bet buvo sudarytos sąlygos nuolat teorines žinias pritaikyti praktikoje, t. y. pastoviai organizuojamos išvykos į gyvulininkystės ir augalininkystės ūkius, įvairias žemės ūkio produktų gamybos ir perdirbimo įmones. Taip pat kolegijoje įgytos žinios buvo puikus pagrindas tolimesnėms magistrantūros studijoms Lietuvos žemės ūkio universitete. Turėčiau pastebėti, kad studijuojant kolegijoje, buvo sudarytos visos galimybės įgyti ne tik profesinių žinių, bet ir aktyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje. Dar studijuodamas kolegijoje, praktinių užsiėmimų žemės ūkio bendrovėse, įmonėse sulaukdavau darbdavių pasiūlymų.
„Studijuojant kolegijoje, buvo sudarytos visos galimybės įgyti ne tik profesinių žinių, bet ir aktyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje.“
VIOLETA CVIRKAITĖ-BENDELSTON
(Muzikos pedagogikos studijų programa)Aš, Violeta Cvirkaitė-Bendelston, gimiau ir augau Marijampolėje. Dar visai mažytė pareiškiau norinti tapti dainininke ir niekuo kitu. Vokalo pagrindų mokiausi nuo septynerių metų. Baigusi vidurinę mokyklą įstojau į Marijampolė kolegiją, pasirinkau muzikos pedagogikos specialybę, akomponiatorės specializaciją.
Studijos Marijampolės kolegijoje man davė labai daug žinių, praktikos ir patikėjimo savimi. Džiaugiuosi, kad baigiau Marijampolės kolegiją. Niekur kitur studijuodama po to negavau tiek daug – kiek studijuodama MK muzikos pedagogiką čia, savo gimtajame mieste, ir aktyviai dalyvaudama kolegijos studentų atstovybės veikloje. Ypatingai buvo naudingos praktikos, kurios buvo kiekviename semestre. Dabar, dirbdama miuziklo studijos vadove, panaudoju beveik visas gautas žinias, ypatingai muzikos didaktikos, praktines ir psichologines. Džiaugiuosi, kad įgyvendinau savo vaikystės svajonę tapti dainininke, taip pat įkurti savo miuziklo studiją. O studentų atstovybės veikloje man pavyko įgyvendinti visas mano „crazy“ idėjas, pavyzdžiui viena iš jų – akcija „Rūkymui-NE“, kai J. Basanavičiaus aikštėje prašėme žmones keisti cigaretes į saldainius. Tuo pat metu žmonėms dovanojome koncertą ir organizavome viktoriną, varžybas, kuriose praeiviai mielai dalyvavo. Taip pat parašiau himną „Fuksų stovyklai“. Kolegijoje atradau save naujai :).
Šiuo metu aš Visagino kūrybos namų renginių organizavimo, projektinio darbo, socializacijos sektoriaus vedėja, taip pat yra miuziklo studijos „Viol@“ įkūrėja ir vadovė, „Verdenės“ gimnazijos šokio ir teatro menų mokytoja, be to dar vadovauju šokių studijai, saviraiškos klubui „Langas“.
Aktyviai dirbu su vaikais ir jaunimu, statau naujus miuziklus, dalyvauju respublikiniuose bei tarptautiniuose projektuose.
„Dabar, dirbdama miuziklo studijos vadove, panaudoju beveik visas gautas žinias, ypatingai muzikos didaktikos, praktines ir psichologines.”
AUŠRINĖ PAUKŠTYTĖ
(Turizmo administravimo studijų programa)Esu Aušrinė Paukštytė, Marijampolės kolegijoje studijavau turizmo administravimą, studijas pabaigiau 2014 m. Visą gyvenimą augau ir gyvenau Lietuvoje. Visada buvau pareiginga, atsakinga, darbšti mokinė, vėliau ir studentė. Taip pat esu labai žingeidi, neužsistovinti vienoje vietoje ir nelaukianti, kol kas nors įvyks savaime. Jeigu ko nors užsimanau, vadinasi ir padarysiu viską, kad to pasiekčiau. Lygiai taip pat nutiko ir su mano studijomis. Visada mėgau bendrauti su žmonėmis, niekada nebijojau išmėginti ką nors naujo, mėgau keliones, tad pamaniau, kad turizmo studijos man bus pats tas. Per tris studijų metus turėjau begalę skirtingų praktikų įvairiose su turizmu susijusiose vietose, pradedant kolegijoje įrengtu turizmo informaciniu centru, baigiant turizmo agentūromis bei 4 žvaigždučių viešbučiu. Studijuodama Marijampolės kolegijoje ne tik įgijau praktinių įgūdžių, bet ir sužinojau daug dalykų apie turizmo teorinę pusę, kaip aš pati vadinu „turizmo virtuvę“, kuri nėra jau taip lengvai suprantama ir perkandama kaip kad gali pasirodyti iš pirmo karto. Laikui bėgant prisijungiau ir prie Marijampolės kolegijos studentų atstovybės, turėjau galimybę atstovauti, ne tik, kad savo studijų programą, tačiau ir visą kolegiją populiariose studijų mugėse Lietuvoje.
„Studijuodama Marijampolės kolegijoje ne tik įgijau praktinių įgūdžių, bet ir sužinojau daug dalykų apie turizmo teorinę pusę.“
ERIKA DINKEVIČIŪTĖ
(Socialinio darbo studijų programa)2011 m. baigiau Marijampolės kolegiją ir įgijau socialinio darbo profesinę kvalifikaciją. Šias studijas pasirinkau neatsitiktinai, iš prigimties esu jautri, empatiška asmenybė, todėl dar lankydama mokyklą žinojau, kad noriu padėti kitiems, būti reikalinga tiems, kuriems reikalinga pagalba. Taigi, Marijampolės kolegija buvo puiki vieta pasibaigti norimas studijas, neišvykstant iš gimtojo miesto. Studijuodama kolegijoje įgijau maksimalų teorinių žinių bagažą ir praktinių žinių kiekį, studijos kolegijoje leido man įsitvirtinti darbo rinkoje, susivokti, kurioje srityje noriu tobulėti ir kokių tikslų sieksiu.
Galiu tarti ačiū Marijampolės kolegijai ne tik už žinių bagažą, bet ir už pirmąją darbo vietą. Dvejus metus dirbau Marijampolės kolegijoje, socialinio darbo katedros administratore. Šis darbas leido pagilinti žinias, nes nuolatos teko susidurti su socialinio darbo programos studijų procesu, tas mane sustiprino kaip šios srities specialistę. Dar dirbdama Marijampolės kolegijoje supratau, kad noriu tobulėti, noriu įgyti daugiau patirties, todėl 2012 m., pradėjau studijuoti Socialinio darbo organizavimo magistrantūros (VDU) studijose. Po dviejų metų studijų, sėkmingai įgijau socialinio darbo magistro laipsnį. Savo žinias pritaikiau naujoje darbo vietoje, šiuo metu dirbu socialinės globos namuose su asmenimis turinčiais proto ir psichinę negalę, aktyviai dalyvauju visose visuomeninėse veiklose, esu socialinių darbuotojų asociacijos pirmininko pavaduotoja. Džiaugiuosi įgyta specialybe, taigi linkiu visiems stengtis, tobulėti ir siekti savo užsibrėžtų tikslų, Marijampolės kolegija gali būti viso to pradžia. Sėkmės!
„Studijuodama kolegijoje įgijau maksimalų teorinių žinių bagažą ir praktinių žinių kiekį, studijos kolegijoje leido man įsitvirtinti darbo rinkoje, susivokti, kurioje srityje noriu tobulėti ir kokių tikslų sieksiu.“
GINTARAS MATUSEVIČIUS
(Buhalterinės apskaitos studijų programa)Esu Gintaras Matusevičius. Marijampolės kolegijoje 2018 metais baigiau buhalterinės apskaitos ištęstines bakalauro studijas. Mano karjeros kelias prasidėjo 2014 metais. Po darbo užsienyje grįžęs į Lietuvą nusprendžiau, kad reikia išsikovoti vietą po saule čia – Lietuvoje. Svarsčiau, kur stoti, arčiausiai buvo Marijampolės kolegija, todėl pasirinkau būtent šią aukštąją mokyklą. Iš visų siūlomų specialybių pasirinkau buhalterinės apskaitos ištęstines studijas, nes labai patinka matematika – skaičiai man „kalba“. Tuo metu mano tikslas buvo paprastas: įgijęs šią specialybę „prasimušiu“ bet kur – Suvalkijoje daug smulkaus ir vidutinio verslo įmonių, buhalteriai reikalingi, įsibėgėsiu. Kaip paaiškėjo vėliau, tikrai neklydau.
Trečiojo kurso pradžioje profesinės veiklos praktiką atlikau sėkmingai buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančioje įmonėje. Vadovė patikėjo mano kompetencija. Vėliau, gerų rekomendacijų iš dėstytojų dėka, buvau priimtas praktikai dar vienoje įmonėje. Jau trečiojo kurso pabaigoje lektorės Birutės Petrošienės ir dekano Vlado Beržanskio rekomendacijų dėka įsidarbinau Marijampolėje kelionių agentūroje „Jotva“ buhalteriu. Gavau neįkainojamos patirties apskaitos ir turizmo srityse. Paskaitų metu įgytos žinios ir įgūdžiai labai pravertė, taip pat man buvo sudarytos sąlygos dalyvauti visuomeninėje veikloje, tarptautinėse mokslinėse konferencijose. Smagu jausti paramą iš dėstytojų kolektyvo, kai žinai, kad jiems rūpi, kad studentai ne tik įsisavintų žinias, bet tas žinias pritaikytų praktikoje. Paskaitų metu buvo puikiai paskirstytas laikas tarp praktinių ir teorinių užsiėmimų. Studentai ruošiami ne tam, kad gautų diplomą, bet kad baigę studijas susirastų darbą ir būtų konkurencingi darbo rinkoje.
„Esu be galo dėkingas Marijampolės kolegijos dėstytojų kolektyvui už suteiktas žinias, paramą ir visokeriopą pagalbą. Čia gera sugrįžti!“